Recent Posts

Wednesday, October 5, 2011

bubur pedas sarawak

assalamualaikum...

tayangan yg dah basi.. menu yg dah lama buat hihi buat minggu lepas utk jamuan raya kat bilik guru..  kemalasan je nak update blog. tp tetap teringin nak berkongsi dengan rakan-rakan semua...

okeh, salah satu makanan dr Sarawak yg saya suka
no.1 is laksa sarawak ngn kuahnya yang best
kek lapis, takyah cerita..
hmmm rindu ngn ikan terubuk segar kat pasar Satok
sayur kampung yg segar dan murah.. pucuk midinnya..
oh..semuanya dah tinggal kenangan




 nak rujuk resepi boleh lah klik SINI..
terima kasih Kak DJ  yg sudi berkongsi resepi best ni..
ni kali ke2 buat bubur ni utk makan2 kat sekolah.. tahun sudah dah buat SINI
guna 3 bungkus dia punya rempah.. habiskan je semua yg kawan kirim
bungkusan yg terkini tuh, duk berbalut kemas.. tak buka2  lagi

kali nih, tak bubuh udang pun.. sbb takde stok.. bubuh fish ball n fish cake je.. tp tetap tak lari dia punya rasa berempah kaw kaw tu.. bagi yang tak penah makan, rasanya lebih kurang cam makan kuah lodeh je.. cuma rasa rempahnya lagi kuat.. dan dah siap ngn beras.. sbb tu nampak pekat je tu...

ok, setakat ini sahaja..
sekian wassalam hihi

3 comments:

JaSSNaNi said...

salam kenal...
datang jalan2 sini.. tengok resepi bubur pedas sarawak ni.. sedap plak nampak...

Ya ALya said...

salam....bubur ni macasm bubur lambuk tu ke?

atie @ ejay said...

>>jassnani
bukan nampak je sedap..rasanya pun sedap hihi

>>yaAlya
tak sama..bubur lambuk takde guna rempah bagai kan..yg nih cam berempah sikit..tp sedap:)