Recent Posts

Thursday, June 30, 2011

cucur durian chocolate chips.. wah best:)

assalamualaikum...
( aiik tarikh kat atas tuh 30/6.. arini 1 julai dah )




dah sarapan ke?ape punya soalan.. kul 7 pagi pun belum lagi kan hehe..  nih kita buat sarapan ari Jumaat minggu lepas klu tak silap haha dah abis pun, sekarang baru rajin nak berkongsi. mmg puas duk pikir nak buat ape ngn 8 ulas durian dlm esbok tu.. teringin nak wat serimuka durian.. wat kek mcm kat SINI pun sedap.. tp tulah, en.suami cam kureng sikit ngn durian nih, tak nak plk saya menyusahpayahkan diri.. mmg susah.. nati saya aje duk menambah kilo..



sebenarnya saya ada jumpa ngn resipi cucur durian nih.. ntah kat belog sape. bila cari balik masa nak buat aritu, puas selongkar.. dah tak jumpa dah.. saya pun buat2 ingat jela bahan2nya tu.. tp choc chips tu pandai2 tambah dengan harapan boleh menarik minat en. suami n auni.. alhamdulillah, auni makan je.. pastu en.suami cakap sedap.. mmg sedap.. walaupun cucur tuh berbaki sampai petang, tp tetap lembut bila digigit..

bahan-bahan :
8-10 ulas durian ( ambil isinya sahaja )
2 cwn gandum + 2 sudu teh baking powder
1cwn susu cair
1biji telur
secubit garam...
2sudu besar gula pasir
3 sudu besar chocolate chips

cara :
- gaul semua bahan kecuali chocolate chips
- bila semuanya sebati, baru masukkan c/chips
-sedia untuk digoreng

klu nak lagi manis, bleh tambah gula.. tp bagi saya 2 sudu tuh dah memadai.. tak lah manis sgt.. secukup rasa je

nanti leh try wat lagi... sedaaaap sgt:)

3 comments:

rizaros said...

sdapnyer kak.. hehee

cik cek said...

WaH!....cekodok moden....siap ada coklat chip lagi....:)

shameel Iskandar said...

sodapnyer. kena belajar juga ni. yg biasa mkn bubur durian jer, ni first time tgk cucur durian.