Recent Posts

Saturday, March 9, 2013

kek coklat karamel kembung hihi

assalamualaikum...

lepas gian nak menge"kek" hihi
hari ke 38 berpantang, semalam tak leh tahan.. terbuat jgk kek nih hihi
orang dalam pantang tak leh makan banyak.. rasa sikit-sikit cukup lah ( iyo ko niii??? )
1st time buat kek nih kat SINI
 kek coklatnya rata dan tak mengembung..
tp mungkin disebabkan kali nih banyak yang saya derhaka , lain macam la rupanya
tp tak apa..rasanya tak kurang hebat, rupa je yg tak comel.


berbanding resipi yang saya guna dulu , kali nih saya tambah mana yg patut
pastu terkurang mana yang tak cukup bahannya hihi
- telur saya pakai 4 biji
- tambah baking powder
- bubuh sepeket coffee mix
- minyak masak ganti butter cair sbb stok minyak masak dah abis
- susu cair tak sampai secawan , stok abis jgk..
hihi...makanya kek coklat saya kelihatan sebegitu, gumuks di tengah..
dan puding karamelnya ter"over" masaknya...




2 comments:

smRose said...

wow! nampak sgt sedap..nyum, nyum

mama sara nur said...

assalam Atie
rupanya dlm tempoh berpantang ye
takper lah kan buat kek tu
sedap kek ni akak suker jg layan
nampak oklah tu