Recent Posts

Thursday, December 20, 2012

Cuti , kek & happy belated birthday Auni

assalamualaikum...

salam pagi semua.. cuaca camana pagi ni?? kat sini awal pagi tadi dah disambut dengan hujan gerimis.. sekarang walau mentari dah muncul , tp awan kelihatan agak mendung di sebahagian sudut langit.. Maha indah ciptaan-Nya..

cuti sekolah dah hampir melabuhkan tirainya... alhamdulillah , tahniah buat calon PMR 2012 yang mendapat keputusan yang cemerlang.. dapat A,B.. C , hmmm D pun bolehlah untuk subjek B.Arab ku..hihi... tak pe lah, bagi yang gagal, PMR bukanlah ukuran dan penyudahnya bagi segala usaha kan.. masa masih panjang , perjalanan menuntut ilmu perlu diteruskan sehingga ke akhir hayat...

bila dah nak masuk kerja balik nih, mula susah hati mengenangkan anak dara sorang ni.. pagi tadi , jenuh bercinta , berpujuk rayu dengan Auni.. awal2 ok, bila ajak dia masuk kereta nak ke nurseri , terus dia nangis dan buat badan cam mumia , keras kejung.. panggil nama, buat tak dengar je... sehingga lah si ayah terpaksa menghantar budak kecik sorang lagi tu dulu.. hmmm senjata saya untuk lembutkan hatinya???

saya gitau dia.. takde tv, takde kek birthday , takde hadiah birthday , takde nenen coklat , tak  boleh main kat luar , takde puting ( ntah bila dia nak STOP ) , takde tuala ( dr kecik , dia sgt suka pegang ujung tuala.. getel2 ) dia mula nangis dan minta maaf.. tp tetap taknak ke skolah.. saya pura2 tepon ayahnya , soh belikan hadiah utk ali je sebab rajin pi sekolah, terus dia capai anset dan panggil ayaaaah.. pastu dia call ayahnya sambil nangis, kata nakgi sekolah...

ayahnya balik hantar sarapan , dan saya masih sambung bercinta dengan auni lagi... pujuknya macam2.. dan berkali2 dia minta maaf , minta disikat rambut.. dipakaikan tudung tapi tak nak mandi.. hmm takpelah... ooooh nanti bila dah buka sekolah, ibu keje.. camana??? takkan nak kena bercinta dulu pagi2... kalau kejap takpe, nih ambik masa.... kalau sekolah ibu dekat takpela.... hmm jenuh ayahnya nanti.....

kek birthday... belum  buat lagi... ingat nak je bagi dia sambut dan makan2 ngn kawan2 kat nurseri/sekolah je..tunggu birthday adiknya ali 29 Disember ni... tp takut kalut sbb masa tuh dah nak kena pegi sekolah. sekarang  tak tahu nak buat kek apa lagi.. dia request kek yang ada gambar barbie...



1 comment:

Amie said...

Alahai Auni sayang....macam2 fe'elnya ye... sabar ajelah ye, kita dah lama tak ada anak kecik, dah tak pandai nak pujuk rayu dah he he hehh