Recent Posts

Tuesday, December 11, 2012

bunga apa ni?

assalamualaikum...

hari terakhir berada di Marang , sebelum bertolak balik semula ke Pasir Puteh untuk menghabiskan cuti di kampung.. berlama2 di kampung ni , mula teringat kat rumah sendiri yang ditinggalkan... bukan ingat ape , teringat dan rindu kat pokok2.. teringat jugak dekat rumput yang ditanam.. mintak2 cuaca kat sana ok , ada jugak hujan harapnya...


antara pokok bunga yang ditinggalkan ialah 2 pasu pokok ni...
tak tahu pulak apa nama bunga ni.. biasalah sumbernya dari rumah ma..
baru je dialihkan ke dalam pasu...


kat bawah ni bunga2nya yang dah berkembang indah..
tp bukan kat rumah saya.. yang ada kat kampung...
cantikkan? tp namanya saya tak tahu...hihi
ada sape2 tahu tak?




5 comments:

Norzie hany said...

Assalam Atie.
Cantiknya bunga tu,warna purple.bunga kekwa kot.

hitomi lavender said...

Bunga ni sy pun suka ni..tp tak tau nama jgk..da warna ungu muda dgn putih jgk kan?memang cantik

atie @ ejay said...

@Norzie hany
ntahlah..rupanya mmg sebijik bunga kekwa, mmg cantik:)

atie @ ejay said...

@hitomi lavender
a'ah...yg color putih pun ada.. mmg cantik:)

inahar ali said...

salam atie..kalu tanya akak..akak pun x kenal nama2 bunga nih..hehe! maklum ler kerastangan utk berkebun..mmg mati la pokok jawabnye..hahaha!!