Recent Posts

Sunday, November 25, 2012

Taman Tasik Darulaman

assalamualaikum...

hmmm.. jauhnya ayah bawa kami pergi "bercuti" cuti-cuti sekolah camni kan?
jauhnya dari rumah kami , agak jauh juga laaaah..
dalam lebih kurang tak sampai 10minit dah sampai ke lokasi dituju... hihihi
gurau je.. pagi semalam bawak budak2 ni hirup udara segar kat tasik ni.. dah lama juga tak ke sini..
alhmadulillah, cuaca pagi semalam agak cerah...
tp cerahnya tak lama.. dalam jam 11 lebih , hujan turun sampai ke maghrib jugak.. sejuuuuuk!

cantik kan pemandangan kat sini... boleh nampak kebun getah berderet tu..
sebelah lagi kawasan dah dibangunkan dengan banglo2 dan rumah yang kelihatan agak mewah..
menurut suami , harga rumah tu lebih kurang setengah juta harganya.. konfem lah mewah kan?


aktiviti utama pagi tu ialah bagi ikan makan... sebelum tidur malam tu dah janji ngn kakak..
pagi2 bila kejut dia , bingkas je bangun.. tak meragam , cuci muka dan capai tudung,...
si ali , masa sampai kat tasik baru nak buka mata...

seronok sangat budak dua orang ni tengok ikan-ikan yang banyak tu..
bertuah ikan dalam tasik , pagi2 dah dapat bekfes ngan roti gardenia yg dah luput tarikh hihi



dah abis roti kat tangan.. naik buai pulak....

asalnya si ali pun naik buai jugak kat sebelah kakak..
tp sebab dia takut dengan bunyi traktor mesin rumput kat belakang , terus dia terjun buai..
dah ilang mood seronok tadi.. mulut pun muncuuuuuung je...



pekena puting... cover sikit mulut muncung hihi

dah puas main ( padahal ibunya dah boring ) , beransur nak balik...
ikut jalan lain.. kunun taknak basah kaki pijak rumput yang masih berembun..
budak dua beradik ni syok pulak main lari-lari.. mujur tak ramai yang berjogging arini..




ingatkan nak ikut jalan berbata sampai ke kereta.. tp rasa cam jauuuuh pulak...
tengah jalan-jalan , ada sesuatu yang memikat mata si ali...
serius! tekun sangat dia memerhati...


khusyuk sangat tuuu... alih tangan ke belakang..
melentok je pinggang.. minaaaaaaat sangat la tu... diam tak kata apa..
hmmm.. apa lah agaknya yang menangkap mata dan kaki budak ali nih..


jeng jeng jeng... tengok ada dua orang budak laki dan pompuan tu main badminton rupanya..
haaah tak apa tak apa.. nanti dah besar cam kakak auni , boleh kongsi minat ngan ayah..
bertambahlah rakan ayah untuk diangkut ke dewan badminton ye?
sekarang kakak je yang duk ikut.. nanti ali pulak.. agak2 boleh ke ayah nak main dengan tenang..
lagi menurunlah prestasi dan skill ayah nanti hihihi
 suka tengok momen-momen menarik gaya anak2 kecik ni
rasa bahagiaaaaa je...

2 comments:

Amie said...

Seronoknya zaman kanak-kanak... rasa nak kembali seketika ke zaman itu... tapi apakan daya, mustahil....he he he heh

mama sara nur said...

alahai sukernya dia bebas disini...syokkan tgk tasik yg tenang dan jiwa jg rasa bahgia..
cantik pemandangan,