Recent Posts

Friday, May 11, 2012

rojak ayam

assalamualaikum..

jom jamu mata dengan rojak ayam yang dah berkurun menanti dalam post list hihi. dah berbulan2 rasanya buat rojak ni.. tinggal kenangan belaka dah. rasanya saya sediakan rojak ayam untuk kawan yang datang bertandang ke rumah masa tu , siap tapaukan lagi. almaklumlah.. kat rumah ni, saya ngn suami je nak makan benda2 cam gini pun..

bagi saya keenakan rojak ayam ni terletak pada kuah kacangnya.. kalau kuahnya sedap, rojam ayam yang tak cukup kroni pun boleh jadi lazat. macam2 bahan yang kita boleh letak.. biasanya selain ayam dan mi yang jadi bahan utama, saya akan sediakan juga cucur udang, timun+salad, tauhu goreng , kentang rebus yang didadu dan telur rebus.. dan ada juga yang letakkan nugget dan bebola ikan goreng dan keropok ikan..

sori.. takde resipi.. lagipun penyediaannya mudah sangat.. tak perlu nak sukat2 dan timbang bagai hihi
kalau rasa malas nak masak kuah kacang, pakai je yang segera dan diolah mengikut citarasa sendiri. hari tu pun saya pakai kuah kacang segera.. tapi lupa jenama apa... sedaaap.


aduuuh teringat2 pulak ngan rojak ayam nih....

4 comments:

Diana @ Melley Mey said...

Ada rojak ayam ler kat cnie... Mmg fav nie... Sejak kecil smpi ler skg nie.. Kalu nampak rojak dpn mata mmg x tolak punya.. Heheheh... Rindu nak makan rojak... Sedap2!!!

cheq da said...

tak pernah cuba rojak ni..nicenya..

cheq da said...

tak pernah rojak ni...nicenya

Nieza said...

sedapnya tgk rojak ayam ni..lapar lak rasa..hehe