Recent Posts

Thursday, May 10, 2012

kebun sayur : lama tak update

assalamualaikum...
hai semua.. dah lama rasanya tak update pasal sayur mayur di kebun mini saya nih hihi

1.bayam merah

1st tabur aritu.. abis anak2 pokok ranap dihempas ujan..
pastu saki baki yang tinggal, kena baham kat belalang pulak
yang dalam bekas nih, kali ke2 saya tabur.. alhamdulillah.. subur je
dah pun selamat dibuat sayur hehe


2. kangkung


3. pegaga

alhamdulillah.. naik subur je bila letak tengah ujan ni

4. sawi

masih menunggu hasil.. tak semangat je nak idup:)

5. selasih

best sangat bila dapat makan laksa ngn daun selasih yang ditanam sendiri
sekarang saya tambah lagi batang2 pokok selasih, cucuk atas tanah ni..

6. pudina

yang ni saya alih sebahagian pokok dari pasu asal ke pasu yang lain
saja nak tambah.. bagi banyak2..
seronok bila tengok pudina ni hidup subur..

7. betik
buah sulung..hihi nanti kita tengok hasilnya nanti:)

8. cili padi
pokok cili pemberian ma.. bawak dari kampung ni
lebat je buahnya.. daunnya pun lebat nak kena sokong ngn kayu
tu pun sedahan dah patah, ntah kalut2 duk bubuh kayu tak sedar tiba2 je patah
nyesal sangat2 rasa masa tuh




4 comments:

ogyep yummy mellow said...

Wah.. rajinnya berbudi pada tanah... ogyep tinggal atas angin, x de tanah nak bercucuk tanam..

rahel said...

Bestnya macam ni..bole jimat belanja kan..suke la..

Qasey Honey said...

rajinnya bercucuk tanam...menjadi pulak tu...segar2 tanamannya...dlu QH pon rajin jugak berkebun ni...dlu kan sibuk musim landskap...sgt suka la...la ni xsempat dh..minat pon dh kurang...hehehe

Nieza said...

bagusnya berbudi pada tanah ni kan ada juga hasilnya..tapi saya ni tak pandai nak bercucuk tanam.