Recent Posts

Monday, March 12, 2012

Bermain Play Dough Buatan Sendiri...

assalamualaikum...

dah petang dah pun.. kejap je masa berlalu.. auni baru tido.. nih sambil2 duk tunggu ali dr nurseri, sempat lah update belog.... arini sengaja antar ali ke nurseri sbb ibunya nak kemas rumah secara besar-besaran gitu hihi tp belum sempat bilik2 tingkat atas dimop, ibunya dah menyerah kalah... penat wehh... yang penting ruang tamu dan dapur dah siap di vacuum dan dimop.. stor pun dah tersusun barang2 lebih elok.. puas hati walau pun ku tahu, lantai rumah berkilat tidak lama... nanti budak kecik tuh suka tenyeh2 puting botol susunya ke lantai, ditabur biskutnya mcm bunga rampai... aduuuuuh.... tp apakan daya... engkaulah penawar di kala duka... oooh dah sampai dah budak kecik manja nihhh

 
seronok bila tengok budak2 dua orang nih main... kakak kadang2 sakit hati ngn adiknya.. yelah kecik lg tak reti nak main. yang dia tahu, ambik doh tu ramas2 tak pun baling ke belakang je hehe rambut baru je dinipiskan.. tp cepat je panjang balik... sekarang nih masih tak leh berjalan lagi... tp jap tadi baru je tengok dia berani bukak kaki 2,3langkah.... yeay!

 

resipi playdoh ni atie ambik kat sini... boleh rujuk kat bawah ye:)

BAHAN2:
1 cwn Tepung
1/4 cwn Garam
1 st Minyak
Air Panas

CARA2:
1. Tuangkan air panas ke dalam kesemua bhn2 lain perlahan2 sambil di gaul sehingga doh terbentuk.
2. Warnakan & uli sehingga sebati.
3. Have fun!


 

kakak yang semakin bijak berkata2.. semalam seronok dia tengok junior MC Australia... pastu teriak2 cakap masterchef kakaaak! bila saya usik.. "bukan, masterchef ibulah!" terus dia nangis dan teriak "masterchef kakaaaak! . bila saya masuk dapur, dia pun sibuk capai itu ini... " kakak  masak ehh..."
pantang pusing sikit, dia dah angkat kaki kasi tinggi sambil capai sudip... haah bahaya betul....

No comments: