Recent Posts

Monday, November 21, 2011

lagi kisah jantung2 pisang saya...

assalamualaikum

jantung pisang bermakna jantung@buah hati kesayangan saya ye hihi arini terasa sunyi je bila antar cik auni dan incik ali ke nurseri... ni 1st day antar auni ke nurseri tempat ditinggalkan ali masa hari2 keje.. kununnya saya nak kemas barang2 yg bersepah tuh kasi clear haha tp hanya sedikit yg terusik... nih gara2 ada anak dara sorang tuh datang nak menuntut buat kek.. jangan marah ye cik M:)


sebelum nih dah cadangkan kat en.suami utk antar auni kat situ cuti sekolah nih.. klu dia okey, tahun depan nak aje tinggalkan dia kat nurseri.. bolehlah dia berkawan dan belajar apa yg patut sesuai dengan umurnya.. rasa bimbang juga, kalau2 dia buas, kacau bebudak lain ke.. sbb dia terlalu aktif dan tak reti nak duk diam.. dia punyalah gembira bila cakap " esok, kakak pi sekolah ali ye..." saya banyak kali pesan " kakak nanti tolong jgn kacau.. jangan buas2... pastu, jangan jelir2 lidah ok " .... sekarang dia slalu jelir lidah kat sapa2 yg kacau dia.. kat kami di rumah pun dia buat jugak.. mula2 tu rasa pelik, dari mana kakak blajar buat benda nih.. satu ari, bila pegi ambik dia kat rumah pengasuh, tengok dia cam bergaduh ngn cucu pengasuh tu ala2 nak bertumbuk sambil jelir lidah... :)
 nih gambar masa cuti raya haji.. raya ke2, kami keluar ke bandar KT. pastu singgah kejap kat Pantai Batu Buruk... muka kakak puas je lepas berjaya memujuk kami dengan amukan hampir2 nak guling tubuh atas pasir supaya belikan dia layang2...


en.suami, arap2 demam tuh cepat lega ok.. dah dua tiga ari demamnya... tp still pi keje jugak...

layan je lah gambar incik ali... dlm minggu lepas, dia berjaya duduk tanpa bantuan kami lagi... sangat seronok bila tengok perkembangan hero kecik nih.. bila dah mula pandai bermain, mula lah si kakak menyakat itu ini... klu ada benda kat tangannya, elok je kakak rampas.. mula lah dia nangis terketar2 sampai tak keluar suara.. pastu meraung2 macam orang sakit hihi



klu perasan, muka dak kecik nih ada kesan lebam... alkisahnya, masa dia tengah ligat bergerak dlm walker, si kakak memandai je pi bukak pintu depan.. tengok2 dia dah tersembam ditindih walker.. nasib tak patah idung....

 

2 comments:

eRiNsZ said...

aeeiii geget si mata boolat ni kang.. cumill memacam ragam eak..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

cutenyer muncung si auni!!!
heheh.. btw, asal ganu ke?
sy pon org ganu.. heheheh