Recent Posts

Friday, September 23, 2011

gara2 secubit telur dadar

assalamualaikum....



nih nak cerita pasal telur dadar ke, pasal boboi yg manja kat atas tu? hihi dua2 nak cerita.... alkisahnya en.suami yg berpuasa ajak makan kat luar lepas maghrib. jd dia berbuka ngn air dan kek je... klu ikutkan hati malas saya nak makan kat luar mengenangkan cabaran2 yg bakal dihadapi... tp ikut aje lah...

menu utk makan malam td, serah sepenuhnya kpd en.suami...  dan salah satu menu yg dia order ialah telur dadar.. budak kecik kat atas tu pantang tengok makanan, mula lah geliat2 bagai dan "tempik2" sampai merah muka.. teran2 lagi... suap je nasi sikit2.. pastu bila dia dah cemuh, saya pun ambik la telur dadar pulak.. sebelum suapkan dia, teringat pesan ma.. suruh saya pantang makan telur..  ( mana boleeeeeh... hehe )memandangkan saya masih menyusukannya, so kesan pada eczemanya tu ada la kan... ma cakap telur nih boleh sebabkan gatal.. dulu pun dia soh saya pantang telur sbb resdung...

ingat tu mmg ingat pesan dia... tp suap jugak... lepas suap tu, tengok sekitar mulut dia mula merah2... saya ingat ok je la.. sampai rumah, tidurkan je budak kecik tu.. tak lama lepas tu mula lah tengok tangan dia garu2... telinga dah merah2 dan kembang.. dua2 tapak tangan dia pun merah2 dan cam bengkak.. bila saya buka baju.. naaaah, apa punya ibu.. tak dengar cakap org2 tua... penuh satu perut, naik merah2.. macam kena gigit semut pun ada.. yaALLAH, masa tu rasa menyesal yg amat sangat.. lama2 gatal merah2 tu merebak turun ke paha dan lutut.. mmg dia tak tahan, dah mula nangis2.. en.suami mintak saya pakaikan sarung tangan.. sbb kemain kuat dia garu.. bimbang takut berdarah...

puas jgk duk pujuk dia tidur malam td... mmg mata dia dah ngntuk sgt2, tp klu kena kat org tua pun, camana nak tido klu dah gatal2.. taksanggup saya nak tengok keadaan dia.. kasihan sgt2.. en.suami gigih kipaskan dia ( kipas bilik yg dah laju pun cam tak bagi cukup angin utk kami masa tu )... usap2 badan nak bagi tidur... mmm sedar2, ngn ibu dia skali tertidur.. tak sedar langsung bilak budak kecik tu tidur...

alhamdulillah.. pagi nih badan dia dah ok...
lain kali, kena lah lebih berwaspada...

2 comments:

munna said...

aduhai ...kesian Ali.....

amiey lee said...

alahai kesiannye..alah pada telur.. take care ye