Recent Posts

Friday, July 22, 2011

laksa sarawak again.. paling simple

assalamualaikum...

haha gelak2 :) alhamdulillah kan.. sbb kita semua masih diberikan rezeki oleh Allah taala utk masak2 dan makan2.. pastu badan pun sihat... lemak pun bertambah hehe. adoii.. camana nak kurus ni..
 sebenarnya buat laksa sarawak nih utk makan malam, malam tadi.. mmg malam betul2 malam ( ayat ape ntah nih ).. sbb tukang masak tertidur.. sedar2 dah kul10 mlm... biasalah sekarang mmg penat, dlm 2,3minggu nih tidur sgt2 tidak teratur.. walaupun dah lewat, memandangkan dah janji ngn en.suami nak buat laksa nih, tambah pulak si tukang masak tak makan nasi lagi seharian keje.. paksa buat jgk lah..boleh je ngn selambanya tanya en.suami... " abang lapar tak....?" hehe

habiskan sepeket pes laksa kiri man dr Miri.. sedap jgk walau takde jenama. rasanya org kampung yg buat.. nanti nak mintak kawan tu kirim lagi.. tp kali nih nak bank in duit siap2.. klu tak, asyik takmau ambik bayaran je.. hehe malu lah jgk I you...:) sekarang yg tinggal rempah bubur pedas je 3 peket.. cadangny sebelum puasa nih, nak buat sikit bubur pedas utk makan2 kat sekolah...

ok, laksa sarawak ali nih mmg simple je.. klu kawan2 perasan, sambal belacan pelengkap selera tak ada pun kan... "sori bang... sambal takde. tak sempat buat.. lagipun dah tengah malam nih.. makan ape yg ada jelah..." hehe

4 comments:

Mamamya said...

plan nak buat laksa sarawak weekend ni..x tahu lah jd ke x...tgk gambar ni rasa dah t'liur... :D

sasha rahmat said...

salam atie salam kenal yea....:)

Nieza said...

sedapnya tgk laksa ni...sungguh menyelerakan..:)

Juwita Jamaludin said...

salam atie.. salam kenal juga.. terima kasih singgah blog ye.. :)sedapnya laksa sarawak kena cuba buat juga la.. nampak sunggguh sedap