Recent Posts

Friday, July 15, 2011

kek durian marble lagi..

assalamualaikum...

musim durian tengah banyak nih, layan jela macam2 jenis makanan dr isi durian kan? ada yang wat smootie la, ciskek durian la, eskrim la, serawa la, serimuka durian la.. macam2 lagi hehe teringin jgk nak rasa ciskek durian macam kat SINI hehe sedap je nengok.. rasanya tentulah sedap lagi:) aritu ma saya buat pengat durian, macam serawa jgk la.. kami panggil pengat.. tp ya ampun, saya takleh nak makan banyak sbb maniiiiiis sangat hehe

ok.. kek nih penah try buat dah aritu. pakai resipi yg sama jgk la kan macam kat SINI.. cuma kali nih terlebih gebus plk.. nak potong pun susah.. berderai jadiknya. tp en.suami kata yang nih lagi sedap hihihi yg nih tak de plk letak cokelat kat atasnya.. tak sempat.. buat dah malam dah.. esoknya jamu ma ayah, abang n kakak ipar...
 makan masa dia tengah2 panas lagi sangatlah best.. rasa rangup je kat luar. dan kali nih jgk, rasa duriannya tak delah kuat sangat berbanding yg 1st dulu.. agaknya, sbb ikut jenis2 durian jgk kan...

tengahari tadi wat cupcakes utk anak dara... punyalah tragis.. ada tagedi pulak.. klu rajin esok update :)

4 comments:

puanbee said...

laa pandainya masak , kalau saya buat pengat je lah yg pandai pun .. ni musim durian belah negeri mana ?

atie @ ejay said...

kita keje kat kedah.. tak taulah durian banyak2 nih dr kedah ke ape hehe tp durian balik pulau pun banyak masuk sini

HaSue said...

ermm..sedapnya!mana nak carik durian nih..tggu musim dier cam x tiba2 gak..hehe

kasihredha said...

salam kenal
akak dah follow
kak jadi follower atie yg ke 300 :)

bestnya kek tu...ada lagi ke?hihi