Recent Posts

Sunday, June 5, 2011

dilambung ombak besar... gerun!

assalamualaikum...

pagi tadi kami sekeluarga en.suami pegi sini


pulau kapas

gambar tak sempat upload lagi..
masing2 sgt penat..
kami pegi, tak tido sana pun
dlm kul10.30 pagi bertolak dan jam5 ptg kami naik bot pulang

masa perjalanan balik, bot yg kami naik tak besar mana..
ombak plk besar waktu tu.. cam cuak je
mak mertua dah mula bimbang.. takuut
siap drebar soh beberapa orang pindah naik bot yg lagi besar
masa tu dah nak hampir ke tengah laut da pun
mak mertua ajak naik bot yg lagi besar
aaaah tidak, sanggup duk dlm bot kecil sbb takut nak langkah masuk bot besar tuh
tak sanggup nak tengok ombak kat bawah.. eeei takut
mmg takut pun.. ombak kuat dan besar.. tawakkal je
asyik kena lambung ngn ombak besar.. dlm kepala nak cepat2 sampai
gerun tengok ombak separas tingkap bot
bot pulak seakan2 mahu terbalik... seraam sgt2
nasib baik ali tak meragam... a very good boy
naik bot je, mata dah mula layu2... pastu terus tido
muka dan badan kena tempias air ombak pun still lena tido..

alhamdulillah.. hampir kul6, sampai kat jeti..
syukur alhamdulillah..
haha ada yg serik tak mau dah ke sana
tak sanggup dah nak harung ombak besar
tak sanggup nak ulang balik pengalaman dilambung ombak...

4 comments:

YAYA AZURA said...

yaya teringin jugak nak ke pulau..tapi tu la..cuaca sekarang tak menentu ..susah nak jangka..

Mamamya said...

masa belajar dulu penah smpi sini...klu x silap tahun 1998..lama dah kan...mesti byk perubahan sekarang...:D

KuNanGKuNanG said...

minggu depan nak gi perhentian.harap2 cuaca ok...

ajumohit said...

bestnya bercuti di pulau....