Tuesday, May 24, 2011

frozen EBM...out of stock!

assalamualaikum...

sangat sedih.. bila stock frozen ebm ali dah abis. semalam last, guna.. ntah..mana silapnya. sudah tentu saya sendiri yg silap.. tak berusaha keras utk top-up stok tersebut. saya tak ikut betul2 jadual pumping. sehinggalah saya hanya mampu melihat hasil paling banyak after sesi pumping, hanyalah 2oz 2,3 hari sebelum nih.. dan hari2 sebelumnya pun saya sudah tak mampu utk menggantikan stok tersebut..

petang semalam, saya terpaksa standby fm utk ali minum kat nurseri... setelah bincang ngn en.suami, kami pilih s26 gold utk dia.. so, mlm tadi try bagi dia minum. mungkin terkejut ngn rasa yg agaknya berbeza ngn bm, tekak dia seakan2 menolak susu tersebut.. dalam 2oz yg saya bagi, mungkin separuh je masuk ke dalam.. selebihnya mmg meleleh2 keluar.. dan kami sgt2 terkejut, tak sampai 5minit muka ali merah2, dan bengkak seolah2 kena gigit nyamuk dan semut... alahai... sedih sebak bila tengok dia garu2 muka dan merengek2... Tuhan ajelah yg tahu perasaan masa tuh. saya tak pasti tu disebabkan oleh alergik susu td atau sbb dia demam dan sememangnya ali mempunyai kulit yg sangat2 sensitif terutama di bahagian muka dan leher.

 pagi2 dah pesan dekat pengasuh, klu ada ape2 b'laku kat ali sila bagitau saya dgn segera.. tak lama selepas tuh, cikgu yani sms bagitau mmg muka dan leher ali merah2 dan naik biji gatal lepas je minum susu.. paling tak tahan, dia tak nak minum susu lagi walau kelihatan dia lapar sgt2.. apelagi, mintak balik awal sikit dlm kul1 dr skolah.. dan dimaklumkan oleh c.yani lagi, dia try bagu susu isomil ( soya ), dan alhamdulillah... dia minum abis dlm 3oz dan takde merah2 @ ruam timbul...

hmmmm...rasa bersalah sgt2 dekat ali... saya tak tahu nak guna susu formula ape utk dia. dan saya sgt2 sedih tak dapat susukan badan sepenuhnya lagi utk dia... tp saya akan cuba berusaha.. alhamdulillah saya dapat 6oz masa pumping tadi... tak banyak kan.. tp syukurlah masih lagi ada...


No comments: