Recent Posts

Thursday, May 12, 2011

apam coklat again...

assalamuailaikum...
( auto-publish entry )






buat lagi apam coklat yg best nih.. kali nih buat 3x adunan sekaligus hehe tp takla banyak sgt pun dapat. aritu 1st time buat kt SINI.. pastu terus jatuh cinta sbb apam nih rasanya mcm kek coklat lembap gitu.. mmg moist sgt2.. sedaaap je bila masuk mulut hehe kali nih buat utk en.suami bawak makan2 kat office..







alkisahnya masa 1st time buat dulu, saya tak nak apam tuh merekah mekar semacam je kan.. so haruslah berhati2 jaga api.. pastu selalu duk buka tutup, buka tutup tudung pengukus... kot2 apam tuh merekah...  kali nih bila kita nak yg munga2, tak mau plk dia mekar... sedih betol...



 tapi kali nih.. sekali tengok dia merekah mekar, terus teruja.. mcm comel la pulak kan.. bunga2 gitu. tp yg frustnya, bila kali ke2 kukus, dia dah tak mau berbunga dah.. eeei geram betul. puas duk fikir, sbb pe apam tuh tak nak kembang mekar..






terima kasih buat KAK MAS sbb bagi tips utk dapatkan apam yg mekar...
- kukus dengan api yg kuat

nanti nak buat lagi..arap2 semuanya akan kembang mekar berbunga2 hehe





 suka nak letak gambar apam posing nih banyak2 sbb nak tunjuk hasil tembakan yang tak berapa mengancam nih.. tp buat tukang menembak mcm saya yg tak pro nih, dah cukup2 puas tengok hasilnya huhu..

2 comments:

ajumohit said...

ohoiiii sedapnya...wajib try ni...

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

simple..nanti kita cuba