Recent Posts

Sunday, March 20, 2011

apam coklat

assalamualaikum..

sebenarnya buat apam nih sambil2 masak tengahari jumaat lepas.. sbb simple dan senang, sambil masak lauk pun bleh buat. kejap sgt pun.. resipi dah lama ada dlm buku tuh, tp nih 1st time buat. selalu duk buat kek coklat kukus je.. sumber resipi tu pun atie tak tahu dah.. tp klu jenguk2 kt rumah bloggers masak memasak nih boleh kata semua ada...
ada dua versi atie buat apam nih.. versi mekar kembang ngn versi tak mekar hehe rasa apam nih boleh tahan la.. tp tak semoist kek coklat kukus tu.. nampak tak watermark SO-SO tu hehe. sape nak free bleh klik SINI tau.


bahan dan cara :
1 cwn gandum
1/2 cwn gula
1/2 cwn susu pekat
1/2 cwn minyak masak
1/2 cwn air
1 biji telur
1/2 sudu kecil soda
serbuk koko
>> satukan semua bahan, pukul @ kacau sebati pastu kukus dalam 10minit,sehingga masak.
>> nak cepat, terus isi adunan dlm acuan lompang. lupa nak isi dlm paper cup hehe

senang je kan?? cubalah buat:)



4 comments:

kiz said...

ingat lagi masa saya ada hantar kuih untuk kantin sekolah dulu..hari hari mesti ada kuih apam..

Ummi Ummair said...

sukanya dia msk2..nk copy resepi leh..br ni ambk pn x wat lg..hehe..

suri solehah said...

salam.wah,,,nampak hitam cantik je ..atie guna coklat apa ye?

atie @ ejay said...

>>kiz
hehe apam kuih simple tp sedap
>>ummi ummair
masak, jgn tak masak ye:)
>>suri solehah
kak,atie pakai serbuk koko biasa je.tp beli yg color gelap sikit