Tuesday, March 1, 2011

nurseri utk ali??

assalamualaikum....

hmmm... sebelum nih tak penah terfikir pun nak cari nurseri utk ali. sehinggalah malam td, lepas call makcik pengasuh auni.. sebelum cuti sekolah aritu, kawan saya bgtau yg dia sanggup utk jaga baby after saya bersalin. so, saya bersenang hati sbb tak perlu susah payah fikir, ali nak letak mana. asalnya tepon sbb saya nak mintak dia jaga ali tengahari td sbb nakgi a.setar, urus pasal kereta. tp tiba2 saya tanya, camana ngn adik auni nanti.. dia sanggup jaga ke? walaupun dia tak bg keputusan lg, melalui p'cakapannya saya tahu mcm berat je... satu masalah lg, dia akan pindah.. jauh sikit dr rumah asal 2.. dekat simpang ke airport. td, balik dr a.setar sengaja ajak suami lalu jln 2.. mmmm rasa mcm jauh je dr sekolah, punyalah jauh nak u-turn balik.. adoyaiii...

saya ngn en.suami mula susah hati... macam2 la fikir.. klu auni dia jaga, ali antar nurseri mcm kelam kabut je. klu letak dua2 kt nurseri?? camana plk klu dia nak jaga auni??? hmmm... tp saya fikir dr satu sudut, elok jgk letak ali kat nurseri. saya tak perlu susah2 terangkan dekat makcik 2 camana nak uruskan ebm. sebelum nih slalu duk fikir, camana nak bgtau dia.. yelah, makcik 2 nampak sebaya ngn mak saya.. takut dia terasa plk klu saya ckp lebih2..takut dia fikir saya terlalu nak mengajar dia ke ape kan..

mmm nurseri mesti lg mudah kan? mestila diorang tahu cara nak handle ebm. tp kali nih saya mesti betul2 pilih tempat yg sesuai dan selamat utk ali.. alahaiiii ibu sangat takut dan risau akan tinggalkan kamu kt nurseri nih.. tak mau mcm nurseri auni dulu. terserempak sekali ngn ibu pengasuh tu main tinggal botol susu kt mulut auni yg sdg tido. siap sandarkan botol 2 ngn tuala lg tak mau bg jatuh. masa 2 tuhan la yg tahu betapa geramnya saya. pastu, penah tengok dia bg puting bdk lain kt auni. baju, tuala n kain lampin pun kadang2 main sumbat je dlm beg. bila ibu keluarkan nak cuci, tengok2 bkn yg auni punya.. ntah2 masa mandi, main sambar je tuala bdk2 mana pun utk lap badan anak kita... ibu tak nak benda yg sama berulang..

insyaAllah, kali nih nak survery betul2.. sekarang ali dah masuk 2 bulan. arini dah 1Mac, maknanya tak sampai sebulan lg ibu akan mula masuk keje balik... mmm ibu dah kena siapkan minda, fizikal semua utk m'hadapi segala kemungkinan kat tempat kerjaku itu huahaha tak mau stress2! tolong jgn stresskan saya!!! nanti pengeluaran susu ibu akan berkurang plk... kena kuat semangat ok.







No comments: