Recent Posts

Monday, March 14, 2011

jalan2 makan angin dlm kereta hehe

assalamualaikum...
hehe camana tajuk entri atas 2? menarik bukan..
sgt sesuai utk sesi jalan2 kali nih. kalau kira tolak tambah darab campur kali, mmg masa kami byk dihabiskan hirup udara aircond dlm kereta je hehe

berhenti sekejap kat sini.. sbb pemandangan pantai nih sgt memukau mata kami
klu tak silap nih kat Kuala Abang... nama pantai tak tahu lah plk...
punyalah geram kat auni, kemain susah nak ambik gambar ngn dia
asyik lari sana sini je.. pastu buat2 jual mahal gitu..
siyan adik ali... sejuuuuuk angin kuat sgt:)


pastu singgah kat pantai Kemasik di Kemaman..
ayah sempat ambik 2,3keping gambar pemandangan kt situ..hujan turun dgn lebatnya..
frust tak dapat bergambar berlatar belakangkan pantainya yg bleh tahan cantik..


sampai kuantan, singgah Cherating jap.. tp takdok gambar.
terus menuju Beserah tempat yg penuh kenangan indah buat ayah
nih kiranya ayah nak mengimbau balik lah dia punya memori silam masa tinggal sini
so, ayah bawak kami ke gerai mi calong kenangan dia
yg ayah selalu duk sebut2 ttg kesedapannya


tulah rupa mi calong.. 1st time makan
dalamnya ada bebola ikan buatan sendiri, tauhu,telur..
mmm... tak lah sedap sgt.. biasa2 je hehe ayah kata dah tak sedap mcm dulu
dulu 2 bila bang??? laaaama dah tu.. ntah2 peniaga asalnya dah tak de pon
tak pe.. nanti ibu buat sendiri je. tengok bahan dan rasa bukan susah pun
ibu akan masuk macam2 kasi lg best punya hehe
ayah kata.." nanti klu letak mcm2 dah ilang rasa asli mi calong.."
hehe yeke? takpe takpe.. nantikan mi calong versi ibu okeh!


dah abis mengimbau kenangan lama, kami balik hotel..
ayah kata esok sambung balik imbau mengimbau hehe
kesian sgt kat ali, tido dlm kereta tak lena
sampai2 terus tiarapkan dia n dia tido sampai ke pagi
angkut pi jalan2 malam 2 pun, dia tak sedar


budak yg sorang nih takyah cakap banyak2..
mmg tak kenal penat.. pantang nampak tepon
jd operator tak bergaji, ckap pot pet pot pet tak henti2
wayar tepon terpaksa kena cabut:)


keesokan harinya dr pagi ujan mmg lebat sgt
sempat singgah kt Mini Zoo Taman Teruntum
masa singgah kat sini, ujan renyai2..
bila ayah bukak tripod nak b'gambar kat taman burung, ujan turun lg

huhu...frust sgt sbb takleh nak bergambar kenangan kat Teluk Cempedak
singgah kejap masuk kedai, hujan trun lebat sgt2..
terperangkap dlm kedai..


sepanjang jalan kami dr kuantan balik ke terengganu,
hujan turun tanpa henti...





No comments: