Recent Posts

Saturday, March 19, 2011

makin naik nih... haiyya

assalamualaikum....

sunyiiiiiiiiiiiii je.. bosan plk bila 3 beranak tuh masing2 dibuai mimpi. penat keluar petang td lah tuh... nak masak2, apple crumble yg buat tengah2 malam buta semalam ada lagik.. asyik nak mencuba resipi baru jek sekarang nih, terutama kek, dessert, muffin, apam dan adik beradik dia lah... ape lagi.. berat badan makin berkembang la kan... dulu masa lum kawin, makan byk mna pun tp tubuh ttp kurus comel hehe

"..abang..camana nih..badan makin naik. tensionnya!.."
".. kena kawal makan dan bersenam.."
"..camana nak kawal makan... atie suka masak pastu makan la.."
cth: klu wat dessert, kek... en.suami suka makan sikit2. lepas makan nasi, ambik sikit.. tu baru dipanggil pencuci molot hehe tp saya yg kerap di dapur nih paham2 jelah bila dah tergoda tuh..
".. masak sikit2.. utk skali dua makan. klu buat kek, buat separuh.."
".. ish, mana boleh.. abg kena beli loyang bakar kek yg kecik ok.."
".. nih atie dah boleh lompat2 ke klu nak bersenam.."
pantang tak sampai 100 hari lagi nih...pantang???hehe makan mcm2
"..eh, tak payah lagi lah..."
 jd petang semalam saya buat apam cekelat yg adunannya sikit jek.. dapat berapa bijik, dah lupa.. lupa nak bilang. tp sikit..
".. hah.. buat camnilah.. terus boleh abis makan dlm sehari.."
".. yes boss!"
tp apple crumble tu ada lg duk menggamit dlm peti sejuk.. sabau jelah.

*** tak sempat lg nak post entri masak memasak apam coklat & apple crumble

No comments: