Recent Posts

Thursday, January 6, 2011

sengal tulang nih..

hari ke9 berpantang...

nih dah masuk hari ke 2 ujan turun tanpa henti.. boleh kata lebat jgk la. air depan rumah pun tenggelam jgk lah tumit buku lali semua tuh ehehe. ( masuk hari ke2 jgk kami anak beranak kena tinggal lagi oleh ayah ) uhuk uhuk sedihnya...

bila dah ujan gini, Tuhan ajelah yg tahu betapa sejuuuuuknya. nak mandi pun liat. nak2 umah saya nih sumber air paipnya dr perigi yg digali sendiri. pagi, petang siang malam air mmg sntiasa sejuk. macam ais.. bkn takat cik auni yg tanak mandi.. ibunya pun sama hehe jd terpaksa la mandi ngn air panas. rumah saya takde pemanas air dlm blik air tuh, jd pakai cerek.. masak sampai gelegak, masuk basin n campur air paip:)

tengok bdk2 2 org tu tido.. saya pun teringin nak join skali.
"...ma, rasa nak tido la kejap time diorang nih semua tido..."
"... la, bknnya nak bertungku. tengok perut 2 dah kembang je.. barut perut ke.."

huhu..cepat2 saya masuk bilik ambik batu tungku n panaskan atas dapur..
tak jadi nak join budak2 kecik itu tido....


4 comments:

munna said...

adoi jgn banjir sudahlah ye atie... susah pula nanti tgh berpantang

Liza said...

Sempat lagi wat n3 masa berpantang :) selamat berpantang yer. Take care

armouris said...

info tentang tulang sihat di SIHAT SELALU - Pemakanan Untuk Tulang Sihat

armouris said...

info tentang tulang sihat di SIHAT SELALU - Pemakanan Untuk Tulang Sihat