Recent Posts

Tuesday, January 4, 2011

stori pasal ali ilhamy jengah dunia:)

agak2 ada masa terluang nih.. bolehlah saya cerita sikit ttg kelahiran en.baby yg ke2 nih.. nama dah bagi dah.. Muhammad Ali Ilhamy bin Mohd Farid Hafidz.. pg td , masuk hari ke7 dah buat kenduri cukur jambul yg serba ringkas. majlis akikah, insyaAllah akan menyusul kemudian

***sepatutnya lps 25/12/2010 kena pi last check up pd 1/1/2011.. tp saya dah bertekad bberapa hari sblm 2, nakgi 31/12 je nak mintak ngn doktor saya nak bersalin jgk 1/1/2011. tak kiralah kena masukkan ubat ke ape.. sbbnya en.suami dah nak kena balik semula ke Kedah. saya nak jgk suami ada sekali masa saya bersalin..

*** naluri saya sendiri pun mmg yakin sgt yg saya akan bersalin pd minggu terakhir bulan Disember. sbb 2lah soh en.suami mintak cuti seminggu pada minggu last 2..  bersalin kt auni dulu bila masuk minggu ke38, jd saya fikir yg nih pun sama jgk.. klu nak ikut due date yg doktor bg, 14/01/2011.. eeiii lama 2, saya sendiri tak caya apelagi nak yakin..

28/12/2010>> oooh aritu sgt berharap dpt bersalin pd 18/12/2010.. sama ngn tarikh lahir auni. pastu berharap jgk ngn tarikh 28/12 sbb nih pun tarikh special jgk bagi saya ngn en.suami.. ptg sblm asar sbnrnya saya dah rasa tak sedap ati.. masuk tandas rasa sakit perut tp xde pape pun keluar ehehe. byk kali jgk duk ulang alik ke tandas.. ptg dekat jam6, sempat lg bawak auni ngn anak buah (azalia) ikut suami pi beli mi.. pastu siap ajak suami pi beli roti goreng lg.. dekat maghrib baru balik..

>> dlm kul9 lebih, saya rasa tak sedap hati.. merungut depan ma, ish..kita nih dah nak bersalin kot...hehe tak mungkin lah.. makin lama, makin kerap plk masuk blik air.. pastu rasa memulas2.. saya masih buat muka selamba. ma n en.suami kalut dah soh saya pi hospital.. siap pi depan suami buat ssshhhh sambil letak jari telunjuk kt mulut, tak mau bg ma ayah dengar n tahu yg saya sebenarnya tengah tahan sakit yg kejap datang kejap ilang tuh..
>> sambil2 tuh, saya senyap2 kemas brg saya sendiri dlm beg.. teruk betul!!baru nak isi kain bju dlm beg. beg baby dah lama plk setelnya hehe auni??? ntah pasal ape..dia dah tido awal2 td lg...saya pun masuk bilik join auni dlm kul11.30 mlm.. baru je nak melandingkan badan atas katil, ma masuk jenguk kepala... la..tokse gi hospital ke?? jange buat main2, kita tuh mudah nak bersalin.. terbantut hasrat hati nak tido hehe

29/12/2010>> lepas fikir2 n suami ajak, buat keputusan pi jgk hospital.. dlm kul12.10 camtula kami berdua turun pi ke an-Nisa'. masa 2 sedih sgt sbb terpaksa tinggalkan auni yg tengah lena tido. rasa nak je angkut dia skali.. dlm pejalanan tu, sakit saya dah makin kerap..5minit skali. tp dlm hati, nak je lambat2 sampai an-Nisa'. suami singgah isi minyak kereta, singgah kedai beli makanan lg.. bila sampai dlm kul1 pg.. saya duk je dulu dlm kereta, tak mau turun... dlm hati, betul ke nak bersalin?? klu tak jadi?? malasnya nak balik semula..

>>pastu jumpa guard, dia terus tunjuk soh saya ngn suami masuk bilik bersalin.. ish biar betul nih. masuk je, terus check jantung baby atas katil bersalin. dlm 1.35pg, bidan check jln.. haaaiih dh buka 3cm. dia kata jap lg bersalin la.. mcm tak percaya.. dlm hati.. yaAllah, mujur aku dtg sini.. klu tak bersalin kt rumah agaknya..

>>alhamdulillah.. tepat 3.15 pagi.. Muhammad Ali Ilhamy datang menjengah dunia.. bertemu ibu dan ayahnya.. rasa bersyukur yg tidak terhingga sbb diberi peluang bersalin dgn ditemani suami di sisi..




Muhammad Ali Ilhamy bin Mohd Farid Hafidz

2 comments:

waficomel said...

Alhamdulillah ...comelnya ..

Momma Mia said...

Alahai comelnya..suka tgk baby yg baru lahir..
Alhamdulillah..mudahnya Atie bersalin.