Recent Posts

Friday, January 7, 2011

sape ada anak yg susah nak tido mlm??

hari ke10 berpantang
alhamdulillah..dah siap bertungku utk sesi pagi ehehe

saya!!!!!!!!! haah mmg saya punya sorang anak yg punya masalah nak tido mlm.. saya perasan, selepas umur cik auni 10bln.. dia mmg payah nak tido mlm.. waktu tidonya mesti sekitar jam1-2pagi.. huuuh tensen klu nak2 kena ngn hari keje, suami penat, keje banyak semua... nak kata dia tido siang byk, takde lah.. kdg2 tak tido langsung waktu siang pun, mlm nya tido lewat jgk...

2mlm lepas, dlm kul2 pg lebih2 dia tido.. itu pun ma pujuk dia masuk buai dulu. then baru angkat letak atas katil.. mlm td??? haaiiih sgt2 menguji kesabaran saya. kul3 pg masih tak mau tido.. tok ayahnya awal2 lg dah tido.. toknya pun dh ngntuk sgt2.. saya dah terlelap. sedar2 tgk dia bertempek kat adiknya, kacau budak kecik 2 tido.. pdhl td dah siap baca doa tido lg sama2 ngn saya. pastu dia turun katil lg..

puas cemuh ajak dia tido.. dia buat2 melentok tubuh kt birai katil.. siap garu2 tapak kaki saya lg. pastu panggil nma adik dia kuat2. saya yg tak tahan, cubit terus tangan dia bberapa kali.. kuat jgk lah. tp dia tak heran langsung.. dia pandang saya semacam je...oooooh masa 2 sedih amat dan menyesal buat dia camtu yg tak tau ape2 kan...

sms en.suami...

"..jgn la marah dia.. mungkin dia rasa kurang 2... cuba peluk2 dia ke..."
"..ajak dia duk atas katil.. peluk2 sikit.."
"...abg sampai arini teringat dia nangis nak ikut abg..sedih sgt.."

lepas baca sms suami, terus air mata saya mengalir laju....
then pujuk hati, pujuk auni tido... dekat kul4 pagi baru dia tido.. saya pun tido,tp tak lena. jap pusing kanan peluk auni.. jap pusing kiri bila baby lapar n merengek2...

3 comments:

Anne said...

hai atie.. sabar je la. anak mom yang kecik umur 1 thn 5 bulan ada masalah yang sama juga.kadang letak dalam buai tu bukan anak tido mak nye yang tido dulu hehe..

munna said...

anak yg sulung munnapun ada masalah suka lambat tido dari dlm pantang lagi macam tu sampai skrg ni.... pukul 1-2 baru nak tido ... esoknya mulalah liat nak bangun pagi... kdg2 angkut dia tgh tido hantar rumah atok dia bila munna nak gi kerja

atie @ ejay said...

2la..skrg nih penat sikit sbb dia dah mula kacau baby. dulu dia main sorang2 je