Recent Posts

Tuesday, January 11, 2011

penting ke jumlah hari b'pantang?

hmmm..sape bleh tolong jawabkan???
bg saya sendiri??? mm..penting jgkla la kan...
ada yg berpantang 40 hari, 44 hari, 60 hari, 90 hari..
dlm tempoh tu, mcm2 nak kena jaga kan..
terutama jaga badan dan jaga makan.. bab makan??? 2 yg plg payah nak tahan
pendapat org lama2 mmg mcm2 dan ada rasionalnya
pglmn saya, klu bab makan.. setahun saya pantang mee,laksa,pastu jenis sayur2 yg menjulur
dan byk lg mkanan kegemaran saya yg lain..

hari isnin depan, masuk hari ke20 saya berpantang
insyaAllah..hari tu jgk en.suami akan bawa saya dan anak2 balik Kedah..
mmg tak dapat nak tunggu sampai hari ke40 @ lbh lg..
kesian en.suami.. kesian auni... kesian saya jgk kan?
bila duk jauh lama2 nih.. Tuhan saja yg tahu..
auni tiap2 hari duk panggil ayahnya..
ibunya pun teringat jgk kat ayahnya hehe

alhamdulillah.. kesihatan saya ngn en.baby pun ok je..
rasanya tak salah klu kami berangkat awal balik utk bersama2 kan...

3 comments:

kuntumz said...

klo dh bersalin mmg WAJIB berpantang...mcm saya, pantang 40hari..lps 40hari hurrayyy...tpi pantang ngan en suami 100 hari tau..hehehhee

Mama Herda said...

sy ni dlm pantang gak ni..msuk hr yg ke-20..ank dh 3 ni org kata dh teror dh hahaha..2 mggu aje mak uruskn..tu pn sy dok aktif gak..cuma bab mkn je la..laksa tu mmg sy pantang trus..xleh mkn lgsung..nasib bkn hntu laksa..lgpun omputih banak pn 2 mggu diorg dh berlari dh..bezanye pantang yg teruk ni utk yg normal & c-zer..utk c-zer tu kne jg elok2..

Momma Mia said...

Jaga diri elok2 Atie...
most important be happy with your family tau!!
jangan stress hokey...