Recent Posts

Tuesday, January 11, 2011

ibu menyusu : sakit belakang???

ada dlm 2hari sudah tinjau blog para ibu..
dan adalah jumpa ngn 2,3org para ibu yg mengalami sakit belakang..
sakit pinggang pun iye jgk.
mereka semua tu ibu yg menyusukan anak..

oooooooh saya pun dah mula sakit belakang dan pinggang
mahu tak sakit..terbongkok2 bila nak menyusukan baby
kekok abis..mcm2 cara duduk yg penting en.baby leh minum susu..
pg td, pinggang saya sakit betul! mcm ditarik2 urat saraf
gara2 bg susu sambil baring.. tak larat nk bangun layan dua bdk yg suka berjaga

saya tanak belakang bongkok sblm tiba usianya...
jd, saya kena tahu cara betul utk susukan bayi
lg satu, saya sendiri kkena rajin.. tak leh ambik mudah kan.
efeknya tak nampak n rasa sekarang..nanti2 baru nak menyesal..

****mlm td,auni tido kul12mlm.. kul4 pg dia bangun, tido balik jam 9pg.. huuuh penat kena layan dia tgh kita mengantuk. en.baby pun sma, waktu 2 lah jgk dia nak berjaga.. ehehe dugaaaaan.. baru anak dua:)

4 comments:

Cery said...

betul dear...masalah ni masalah rmai kaum perempuan
boleh baca kat sini pengalaman/feedback ibu2 yg mkn ostematrx ..baca kat sini http://www.mamafaiz.com/2010/12/thanx-to-shaklee-ostematrix-and-b.html

sis shuhada said...

hi atie
sy pun bf jugak sampai skrg lg 2 hari afiQ nk 2 tahun.
Mula2 mmg kekok tp Alhamdulillah sy mmg biasa bf sambil baring n ok je. Maybe sbb sy ni kecik k0t.. hehe. N lg 1, jgn kita yg bongkok kat dia, bw bb tu dtg dekat kita. Alas bantal untuk bg selesa. Insya-Allah ok.
Anyway, teruskan bf ok!

mamaqari said...

saya pn ada rasa sakit2 jgk..may b posisi menyusu yg salah kot

SuRiaHaZNi said...

try cr psl posisi penyusuan yg betul..kdg2 posisi kita slh that's y sakit blkg..aku dulu kalo bf smbil baring aku hny leh bf belah kiri je..kalo letak belah kanan aku kekok..
pastu aku dulu ade beli nursing pillow..try la cari..leh support ms bf baby...