Recent Posts

Wednesday, September 15, 2010

~ cerita raya ~

hari ni dah masuk 6 Syawal.. rsa mcm tersangat lah panjang plk cuti 2 minggu nih. tp cukup puas hati bila xperlu terkejar2 bahagikan masa antara rumah saya dan rumah suami. sekarang kami kt Trengganu setelah habiskan giliran beraya kt kampung saya dulu. esok lusa balik semula sebelum bertolak balik ke Kedah.

raya kali ni biasa2 aje.. hanya saya dan abg yg balik. mungkin raya haji ni semua akan balik berkumpul.. insyaAllah.. raya pertama, saya masak nasi daging 1/2 gantang. mkn ngn dalca daging, acar, air asam dan ayam goreng berempah.. saja sesuaikan ngn kehendak tekak hehe. tp sayang, tak sempat menu tuh nak posing, mcm tuan dia jgk tak sempat pun nak ambik gambar raya ngn baju sedondon kami.

raya ke2 plk langsung tak pegi mana2.. sbbya sepupu blkg rumah wat kenduri kawen ank perempuan dia yg sorang itu. jd, pg2 lg saya dah bersila tepi padang yg menghijau kt tepi rumah tolong siangkan sayur utk dibuat acar. kenduri ni besar la jgk..dgr2 crita hampir seribu org lebih yg dia jemput.  4kawah gulai 2... yg kesiannya tak ramai yg dtg menolong mungkin sbb hari raya, jd masing2 sibuk dgn berbagai agenda yg dirancang. hari ni jgkla rumah saya penuh ngn saudara-mara yg ada dikalangan mereka saya tak pernah jumpa dan kenal..

raya ke3, turn balik ke Trengganu. jd otw balik 2, saya sempat singgah umah cik DBA dan sorang lg rakan lama. pastu singgah plk makan kenduri kt umah sedara.. dekat kul 8mlm baru sampai kt umah suami..


***mmm mcm dah tak tau ape nak tulis.. nanti sambung lg klu rajin

No comments: