There was an error in this gadget

Saturday, April 13, 2013

Ros Jepun

assalamualaikum..

layan gambar bunga je lah..
yang color putih ni, ros jepun jugak ke namanya ye?
yang ni ada 3 color.. putih, pink dan purple.


tapi saya lebih suka dengan yang kat bawah ni..
jenis ni bunganya sangat comel..
yang ni ada 5 color dalam koleksi..
color yang tak kelihatan dalam gambar ni ialah kuning..


pokoknya sangat senang membiak..
tak susah dijaga..




8 comments:

nadia rashid said...

ros jepun jugak cuma single kelopak...:D

Amie said...

Ros jepun memang cantikkan Atie... lagilah kalau rajin tanam, dan tukar setiap 3 bulan sekali, berseri taman!

Mama Lynd said...

Ktrg pgl pokok ni bunga kol 9 sbb bnga ni kembang pg kol dlm kol 9-10. campak je. mana2 nleh hidup.

SuRiaHaZNi said...

igt x dulu kecik2 kita suka ngadap bunga ni kat umah mu..hihi

SuRiaHaZNi said...

igt x dulu time kanak2 kita suka sgt duk ngadap tgk bunga ni kt umah mu kan..hihi

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak pun suka sgt pokok ni.. nama kampong akak panggil bunga pukul 10.. hehehe..

scientific name bagi bunga ni ialah 'portulaca'

Mazatul Azura Muhamad said...

Salam Kenal.. Suke juga bunga nie :)

A Asmahan said...

salam..nak minta sikit keratan ros jepun boleh tak...