Recent Posts

Monday, March 25, 2013

bunga "purple" dan limau kasturi

assalamualaikum..


alhamdulillah akhirnya berjaya jugak snap gambar pokok2 ni
cepat-cepat lari keluar gendong kamera tinggalkan budak kecik tu kejap

 tak tahu apa nama pokok bunga ni..
tapi bunganya cantik bila berkembang macam kat SINI

 mula dah nampak bunganya yang color purple tu :)

ni dalam pasu kedua.. dah nak berbunga jugak


ok.. yang paling menggembirakan saya, bila tengok pokok limau kasturi ni
kali ni banyak juga mngeluarkan bunga..
mudah-mudahan kali ni putik buahnya tidak gugur seperti sebelum ni
dan ulat-ulat dan belalang takkan gondolkan daun-daunnya...

3 comments:

nadia rashid said...

banyak tu bunga kasturi kuar...sy punya masih belum berjaya lagi berperang dengan ulat gemok...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam...

wahhh... bunga tu dulu2 akak selalu tanam.. bunga tu namanya 'aster' ada pelbagai versi tebal & nipis & ada byk warna juga.. tp yg pernah akak tanam dulu yg warna purple & purple muda (lebih nak ke putih) mmg suka sgt tanam pokok ni.. rajin berbunga...

bab ulat.. memang suka sgt dgn pokok limau... akak ni penggeli kalau ada ulat mmg akak geli geman la jwpnya.. hehe..

Mamasya said...

Aslmkum Atie...dtg kunjung balas.
teringat masa dulu tanam pokok limau purut...habis gondol pokok dikerjakan ulat bulu.