Recent Posts

Sunday, January 27, 2013

menikmati steamboat di rumah...

assalamualaikum...

hari pertama saya mula bercuti sebelum bersalin..
kali nih ambik cuti awal.. berbanding auni dan ali dulu , saya tidak begitu risau memandangkan edd kedua2nya bulan Disember.. dalam tempoh cuti sekolah...
kali ni agak risau.. takut tak sempat balik kampung dan dapat bersalin di tempat yang biasa an-Nisa' KB.
lagi pula kehamilan kali ini agak berbeza rasanya... saya cepat letih dan lesu..
ketika mengandungkan kakak..saya berjauhan dari keluarga dan suami..
bila tiba kehamilan ke-2 , saya bertuah sebab suami mahu hantar dan jemput saya ke sekolah..
langsung saya tak sentuh stereng kereta dan tidak memandu dalam tempoh yang agak lama juga..
kali ni , suami tetap mengofferkan dirinya untuk menjadi pemandu..
tp bila memikirkan kekalutan yang bakal kami hadapi terutama di waktu pagi,
saya nak kena sampai sekolah sebelum jam 7.25 pagi ,
bimbang anak2 buat perangai (pernah auni lari kejar kereta saya waktu pagi sebab nak ikut saya ke sekolah)
saya menolak... alhamdulillah... saya berjaya memandu pergi dan balik sekolah sehingga Rabu hari tu..
walaupun kadang2 saya rasa penat sangat...
dengan berat badan yang tidak saya jangkakan , membuatkan pergerakan saya agak terbatas berbanding dua kehamilan sebelum ini.. berjalan pun dah tak betul..

petang Rabu hari tu , penuh tempat duduk belakang ereta saya punggah buku latihan dan lembaran kerja pelajar untuk ditanda di rumah.. sebahagiannya sudah saya hantar petang semalam.. dan bakinya masih memenuhi meja di ruang tamu.. moga2 dapat saya selesaikan menjelang esok , sebelum kami pulang ke kampung lusa.. printer juga saya angkut bawak pulang , untuk saya printkan lembaran kerja untuk ditinggalkan...


berbalik kepada cerita steamboat pulak hihi
ni kali ke-2 kami menikmati keenakan steamboat di rumah..
kali pertama hari tu pun masih baru.. cuma tak sempat nak ambik gambar.
mintak suami belikan dapur yang seketul tu...

bila di rumah , kami berjaya menikmati keenakan steamboat ni dengan penuh rasa aman..
berperang dengan budak2 aktif di meja makan kat rumah adalah lebih baik dari kat restoran kan?hihi
since dua beradik tu sangat sukakan tom yam, saya buat kuah tom yam je..
sori..gambar kuah dalam periuk tak leh tayang.. rupa periuknya tidak sesuai hihi
nantilah..nak cari periuk steambot yg sesuai..hihi

yang best bila nikmati steamboat kat rumah ni ,
bahan2nya tentulah sedikit mewah dan berbaloi dengan selera dan juga harga kan??..
berbanding kat luar , kadang2 tu banyak bahannya yang saya tak suka makan..

3 comments:

mamawana said...

Sedapnyer...gud idea ..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Bestnya steamboat tu Atie...
Semoga selamat bersalin ye ;-)

Amie said...

Selamat menyambut ahli keluarga baru Atie.....
memang best dapat sediakan sendiri steamboat, boleh pilih bahan yang kita suka!