Recent Posts

Saturday, May 19, 2012

pizza : order dari kawan-kawan

assalamualaikum...

entri tertangguh lagi...
bila bawak pizza ke sekolah.. agaknya sedap di tekak kawan2, diorang mintak oder..
so, bila rasa tak sibuk sangat saya buatla kan.. ni pun ada lagi yg oder..
insyaAllah, mungkin sebelum cuti sekolah saya akan memizza lagi

resipi saya guna macam yang sebelum ni... silalah jenguk ke SINI
saya suka doh pizza ni sbb walaupun sejuk, ia tetap lembut.. tp bahannya cam berkos sikitla
sbb ada madu , minyak zaitun , oregano
frust giler bila budak kecik tuh pecahkan botol madu asli yang saya bawak dari kampung
ayah saya sendiri yang cari madu tu.. kami memang tak pernah beli madu lebah
sbb bila tiba musimnya ayah akan masuk hutan cari sendiri
kadang2 kalau kebetulan dengan abang balik kampung, dia pun akan ikut ayah
jadinya since madu lebah asli dah takde, saya guna madu yang beli kat kedai.. yang bukan asli dah hehe

malam tu masa tengah duk tengah uli sekilo tepung utk wat pizza nih tetiba en.suami kata dia teringin jugak nak makan.. sbb dah terbau2 aroma pizza tu.. hihi pandailah kan.. jadi buatkan untuk dia jugak... yang kawan2 punya saya bakar pagi2 before gi sekolah.. pastu balik skolah buat 2 bijik lagi, satu untuk kawan yang oder dan satu lagi utk kami makan malam..
yang ni kawan datang ambik kat rumah.. dan saya tambah sosej kebetulan buat utk suami tu saya tabur sosej jgk..
 

11 comments:

eRiNsZ said...

wawawwa vsedap nyer

Mummy GreenyHouse said...

meriahnye pizza tu..nmpak sgt lah sedappp!

dZana said...

mmg nampak sedap atie..klau dekat boleh akk tumpang oder.. selamat hr guru yg terlewat yer..

Chik Mimi said...

Assalam atie hehehe berkawan kat fb tak tau atie ada blog bila tgk buat roti sardin tu baru tau heheh

FnF Simple Life said...

salam kenal...sedapnye piza ;)

atie @ ejay said...

Sedap2 hehe

atie @ ejay said...

Buat sndri leh bubuh mcm2 kan hehe

atie @ ejay said...

Klu duk dkat konfem ati antar dpn pintu rmh hehe

atie @ ejay said...

Wslam kak..hehe tula pasal

atie @ ejay said...

Salam kenal jgk..slmt brkwan:)

Naziffa said...

kak atie, bila boleh g menuntut ni? banyak nak belajar nih...