Sunday, May 1, 2011

ayam dan tauhu bakar

assalamualaikum...

selamat bercuti dan selamat hari pekerja buat semua para pekerja.. kita semua adalah pekerja kan... rasanya takde sorang pun yg tak keje, walau sorang surirumah sekalipun... selagi hidup, mmg kita semua adalah pekerja ye.. nih hari ke3 kat KL, n paling lewat pun sebelumk kul12 tengahari kami akan bertolak balik semula ke Jitra.

ayam dan tauhu bakar??? hehe saya masak ke?? haha takdelah... 1st day kat sini, dah lewat petang baru leh masuk KL sbb jalan jam sgt2.. b4 ke rumah cousin en.suami, singgah makan kat satu kedai makan yg terkenal ngn ayam bakarnya kat area pantai dalam tuh.. klu tak silap lah, nama kedai makan tu restoran NARA kot.. hehe dah lupa. dr zaman saya belajar lagi penah makan kat situ.. skrg sekor ayam harganya rm19.. tp takpe lah, janji sedap kan...

ni dia...rupa ayam bakar tu.. sbnarnya bayam bakar nih ada nama.. tp lupa plk ape namanya...

camana?? best kan..tengok gambar pun dah leh tahu.. mmg ayam tu basah2 gitu.. tak garinng dan yg buat kan ayam bakar tu lagi lazat ialah cos pencicah dia yg haruslah best jgk...

lagi satu makanan yg saya teriiiiingin sgt nak makan sejak peknenkan auni lagi, ialah tauhu bakar kat pasar malam jalan TAR.. petang semalam ikut palan asalnya nakgi beli tudung.. pastu punya lah jln sesak dan tempat parking mmg susah nak jumpa kosong. sekali dah dapat parking elok, auni plk buat perangai... tak mahu jalan n nangis2... bayangkan lah, dgn org penuh sesak kat situ, tak dapat nak pilih2 tudung.. sekali dah masuk situ, rasa rugi plk klu tak cari tauhu bakar tuh... 



kredit to pakcik google..

tp kan, sekali dah rasa tuh.. dah tak sama ngn dulu. lagi pun saya rasa, org yg jualnya bkn org dulu.. takpun saya silap gerai ke apa... rasanya boleeeeh la... tp yg dulu lagi best! ape pun , hasrat tekak saya utk makan tauhu bakar sudah dilangsaikan:)


1 comment:

ch@ said...

lama juga kita tak pekena tauhu bakar. alamakkk, mano den nak p cari niii.