Recent Posts

Wednesday, April 20, 2011

mc pertama utk tahun 2011

assalamualaikum...

sedang menunggu en.suami balik ambik utk pegi klinik.. dia ada meeting kul8.30 tadi. ntah bila nak abinya.. auni ngn ali ada kat rumah sama2 saya.. pagii2 tadi lagi auni dah merengek2 nakgi umah maknya, sambil pegang2 beg bajunya.. ali, mungkin tinggalkan sekejap kat nurseri b4 gi klinik nanti.. sbnrnya utk tahun nih dah tekad, nak cuba sedaya upaya mengelak dr amik mc.. tp apakan daya, kudrat seorang hamba mana boleh nk halang ketetapan dr yg Maha Pencipta kan.. mmg berat hati sungguh nak cuti, sbb terlalu banyak keje yg nak kene setelkan harini... klu boleh mmg tak mau susahkan sapa2.. esok ada merentas desa, pulak kena jadi pengurus rumah sukan. jadi, adalah benda yg nak kena buat arini bg nak pastikan semuanya berjalan lancar esok...

sbb pe saya amik mc?? sbb mata saya tak sihat.. alkisahnya masa bangun tido pagi kelmarin lagi, dah rasa cam pelik je.. mcm berat je atas kelopak mata. bila tanya kawan2, ada yg tak perasan pun mata saya dah mula bengkak... nampak mcm ok je, walaupun saya rasa mcm ada batu kat atas kelopak mata.. merahnya tidak, bertahi pun tidak.. nak kata kena gigit kat serangga ke apa, tak de plk kesannya...

malam tadi.. rasa dah makin teruk, en.suami pun perasan yg mata saya dah mula bengkak. pastu mcm ada 2 bintik merah kat atas dan bawah kelopak mata... en.suami buat andaian yg mata saya kena gigit serangga.. tak pun alahan, sbb makanan ape2 ke... 

oooh bila bangun pagi td... mata saya bengkak yg amat! pastu rasa denyut.. merah ke ape takde lah plk... kenapa wahai cik mata?? huwaa..tak sanggup nakgi sekolah!


3 comments:

Mamamya said...

alahai...semoga cepat sembuh yer...mungkin sakit mata kot ni....

Ummi Ummair said...

sakit mata kot..moga cpt sembuh k..

Fitri Senin said...

SEMOGA CEPAT SEMBUH