Recent Posts

Monday, March 28, 2011

hari ke-90...sediiiiih sgt!

assalamualaikum...

ye..harini genap 90 hari selepas melahirkan incik ali, bermakna esok ibu akan mula masuk sekolah balik. huhu tengok jadual waktu pun ibu hampir piiingsaaaaan. dugaan...dugaan.. tamau tension2.. kena siap sedia nih terutama dr segi mental hehe. penat badan boleh tahan lg lah...

kul9 pagi tadi pi hantar ali ke nurseri.. ari pertama dia kat sana.. tak tahu camana. waktu2 camni ali suka main2 dan selalu mintak dilayan, ditegur.. sampai dia tertidur balik.. ohhh ibu akan merindui saat2 indah itu. pagi ni pun ibu dah rasa sunyi.. td masa nak tinggalkan ali, ali asyik pandaaaang je muka ibu sambil senyum2.. nampak muka pasraaaaaah je 1st time berpisah ngn ibu. sedih ibu tengok.. bila naik kereta, kakak auni terus tanya.." ali mana???mana??.." hehe sebak pilu hati ibu... auni mmg excited nakgi umah pengasuh sbb ada kawan boleh bermain...

dlm kekalutan, ibu terlupa nak bagi puting susu utk ali minum susu nanti... lepas antar auni, singgah sarapan ngn ayah.. terus terkejar balik rumah ambik puting dan antar balik ke nurseri.. sbb ayah dah lewat ada kelas, ibu tak sempat tanya dan jenguk ali sedang buat apa td...

tadi bekalkan ali ngn 5 botol susu.. arap2 cukup lah sampai ke petang nanti.. malam tadi disebabkan freezer dah penuh padat ngn stok ebm, masa duk adjust2 nak isi tupperware ikan n ayam.. botol susu mlo ali jatuh tergolek atas lantai... mujur yg lain sempat tangkap.. jd sudahnya sebotol tuh tak leh nak diselamatkan.. pecaaaaah... hadooooi sedih sgt!

*** esok dah start keje.. byk benda nak kena uruskan harini supaya tak de nak kalut2 esok hari..



4 comments:

mummy_ayu said...

memang sedih & windu bila 1st day start keja..rasa tak sabar nak balik keja kan..leh main2 ngan baby

Momma Mia said...

Selamat mula bekerja esok Atie!!
Kejap jer kan...
Semoga semua urusan dipermudahkan terutama utk projek mengepam!!

munna said...

mmg sedih kan nak tinggalkan anak kita pada org lain lepas habis pantang... nasib baik skrg ni cuti 3 bln... kiranya dah besar juga kita tinggalkan pada org berbanding 2 bln sebelum ini...mesti tak sabar nak ambil balik anak lepas bekerja...

selamat bertugas kembali Atie

hafiza said...

sekejap je kan 90 hari tu..hehehe..jgn lupa bawak pump :)