Friday, February 11, 2011

tolong saya ibu2!

ni entri nak mintak tolong
tolong bg pandangan, tolong bg pendapat
tolong share pengalaman..buleh x?

semalam 1st time bawak auni n ali keluar
nakgi shopping la konon..
1st time letak ali dlm stroller
haha auni meraung2 nangis sbb jeles ali ambik dia punya

tp kami balik tangan kosong
saya tak buleh nak beli ape..
sbbnya auni sgt sgt sgt tersangat buas
asyik melarikan diri dr kami..lajunya mcm lari kt trek je
ayah terpaksa kejar..
jd kami gi shopping complex bkn nak beli barang
tp nak main kejar2 je

oops masalah utama saya kt sini..
since saya susukan ali ngn susu badan sepenuhnya
bila pegi tempat camni atau keluar mana2 je
saya jd sgt susah hati
tiap saat duk fikir..camna klu ali nangis nak susu
saya nak bagi camana?nak2 xde langsung tempat tersorok
atau tempat yg sesuai utk itu...
mmg hati tak tenang la...
camana nak buat???

2 comments:

nad said...

tu sbb macam2 org jual nursing cover tu..
takpun bleh gi surau
takpun gi bilik menyusu (cam yg ada kat jusco/ikea)
yg penting, tolak sume rase malu..igt sungguh2 kat anak kita yg kelaparan susu..tu je..
harap membantu..


p/s : saya pun BF anak saya..dh cecah 2thn dah alhamdulillah.. :)

Anamarza said...

Betul tu, klau tak de sangat surau ker or tempat yg agak tersorok, cari jer nursing cover tuh, tak pun beli baju/blouse khusus tuk menyusu, tapikan, sepanjang saya BF 2 orang anak nih, diaoarng cam tau2 jer tak meragam minta nak nyusus pun klau time shopping2 tuh