Recent Posts

Thursday, February 17, 2011

kek coklat kukus simple

sbenarnya buat kek nih sbb teman lama datang rumah.. teman sbelah rumah kat kampung. kawan zaman kecik2 masa hingus-hingusan lg.. tp dah lama sgt2 tak jumpa. nih jumpa pun sbb dia ada kursus kt UUM dan dtg tido sini mlm td. tak tau nak buat ape selain makan2 nasi hehe buat jela kek coklat mudah ni


bahan2:
1 cwn gula
1 cwn susu pekat
1 cwn susu cair
2/3 cwn serbuk koko ( saya letak 1 cwn )
1cwn minyak masak
>> semua bahan 2 campur n kacau atas api sederhana n sejukkan

bhn2 lain:
3biji telur
1 1/2 cwn gandum + 1sudu teh serbuk soda
>> kacau hingga sebati dlm adunan koko yg dh sejuk kt atas tu
>> kemudian kukus atas api yg sederhana


ni lah dia kawan lama 2.. suria si mama aleesya

ole2 dr langkawi dr suria.. dia beli nih sbb katanya saya suka masak hehe
terima kasih daun keladi ye:)



4 comments:

AkmaFaizal said...

wah..sedapnyer nampak..geramnyer tgk. kena try buat nih. tp kena beli pengukusnyer dulu..hehe

atie di tag utk join ga ni
http://akmafaizal.blogspot.com/2011/02/arepnakbebel-first-giveaway.html

Momma Mia said...

puasa2 tengok kek coklat nih... alahai geram jer!!
nak order satu bleh atie!!?

Fieda said...

sedapnya kek ni...sy pun suka buat kek coklat kukus...senang dan mudah kan nk buat..

mama rayyan comei said...

dh try wat..tp nape kek saya masa panas dia nmpak cantik..tp bila dh sejuk dia jd leper..:(