Recent Posts

Monday, February 21, 2011

breast chicken with tau miu

nih masak utk dinner mlm td.. sblm turun jalan2 ptg tuh, saya dah siap perapkan dada ayam. pastu siap kukuskan kentang hampir masak. sepatutnya ada kek besday yg terhidang skali ngn menu nih hehe..nak cancel masak pun, en.suami dah tanya.. klu ikut saya nak je buat utk mlm nih.. xpela kan.. akhirnya saya nak buat pizza je. tp mcm xjd je.. sbb air xdok! air dlm tangki pun kurang separuh yg tinggal.. jd malasla saya nak masuk dapur.. jd tunggang langgang nanti.. td mkn tengahari pun en.suami tapau dr kedai je

pandai2 sendiri je bubuh nama utk makanan nih.. yela.. guna dada ayam, pastu idang plk dgn sayur tau miu yg sedap tu.. penyedap rasa, sos lada hitam kaw kaw punya.. cuma kali nih sos tu tanpa cendawan. ala..lbh kurang ngn chicken chop yg saya penah saya buat sini.


cik auni makan kentang yg saya kukus pastu goreng sikit dlm kuali bekas panggang ayam tu. pastu tabur serbuk lada hitam.. hehe sedaaaap dia cakap. pastu dia punggah pinggan tupperware kuning dia senyap2 panjat katil.. geram betul budak terlajak aktif nih hehe


No comments: