Recent Posts

Sunday, October 17, 2010

camane nak kawal nih..

tersangat kesian ngn auni akhir2 nih..
saya selalu tak dpt kawal perasaan, dan dia yg jd mangsa
saya kdg2 jd emo sgt2 ngn dia.. mcm bdk2 je
terasa hati ngn budak yg baru nak masuk umur 2thn ( teruuuk )

dr petang td saya dah keluarkan brg2 utk masak lauk
sbb saya sgt lapar, tak mkn nasi pun lg arini
nak suruh suami beli kt kedai, saya dah cemuh tak tau nak makan ape
jd sedaya upaya saya cuba tidurkan auni
dia dah letih dan mengantuk pun, tp ntah tenaga ape yg ada dia tetap aktif
ttp suka menolong saya, shg semua keje saya tak menjadi
nak masak ape lg klu duk berdua ngn dia je
dia lebih hebat jd chef dr saya

nih baru berjaya tidurkan dia, tp hati saya sgt sedih
dia tidur pun setelah puas menangis
sbb saya cubit2 manja dia td sbb buas sgt
mintak ribakan dia,tp ditendang2nya perut dan buat itu ini
bila saya buat2 marah, cubit manja dan ugut nak tinggalkan dia, terus nangis..
terus angkat ke katil, dodoikan dia sambil pujuk peluk cium bagai sbb rasa bersalah
" auni tidur diam2 ye.. ibu nak masak tau..
nanti dah masak, ibu kejut auni makan sama tau"
dia terus angguk2kan kepala
" peluk ibu cepat.."
cepat2 dia lingkarkan lengan dia ke leher saya dan tempekkan muka dia
yg pasti puting kat mulut dan tuala kt tangan ( digetelnya bucu tuala )
mmg tak boleh nak dipisahkan lg..
skrg dia dah tidur.. tp ibu plk mai mngadap laptop dulu..
ok, nakgi masak

No comments: