Recent Posts

Wednesday, October 13, 2010

~ breastfeeding ~

sebelum lahirkan anak sulung dulu pun saya sudah memasang angan-angan, oops azam utk bg susu badan sepenuhnya.. pastu saya kumpul sikit sebanyak ttg info penyusuan ibu sbg panduan utk saya. ari 1st lahirkan auni, susu badan saya tak de.. rsa frust sgt. tp 2 hari selepas 2 alhamdulillah.. dpt susukan auni walaupun tak banyak. masa 2 saya masih fikir scr positif, kekerapan susukan anak boleh menambahkan susu badan.. cuma kena sabar sikit. tp bila dah masuk keje, lain plk jdnya.. bla bla bla saya hanya mampu susukan auni selama 4 bln je.. Allah saja yg tahu perasaan saya. sampai hari ni pun saya masih diburu rsa bersalah ngn auni sbb tak mampu nk tunaikan hak yg sepatutnya dia dapat dr saya.

utk 2nd baby yg bakal lahir ni pun, saya punya azam yg sama.. saya sgt jeles bila tengok ramai ibu-ibu yg berkerjaya mampu menyusukan sepenuhnya anak2 mereka.. mmg saya kagum lah. arap2 saya pun boleh buat... insyaAllah.

No comments: