Recent Posts

Friday, October 22, 2010

auni,puting dan tuala..

saya sgt risau dgn tabiat auni yg semakin susah nak berpisah ngn puting.. susunan giginya pun dah tak sama lg. paling ketara saya perasan dia mmg tak mau lgsung lepas puting nih bila gigi atasnya tumbuh.. tambah2 sekarang, lg serius rasanya.. nak mandi pun tak mau cabut puting. sampai susah nak gosok giginya. sudah je makan terus mintak .."ting,ting,ting...." nak tido lebih lg lah.. meraung2, kaki tangan semua naik klu tak bagi puting. selalu jgk saya tak bekalkan puting kt pengasuh. pengasuh kata ada jgkla dia cari dan nangis,  tp okla.. boleh kawal. tp, bila ambik dia, naik kereta.. terus tanya "..ting, ting ane?..ting?" huh penin2.. "..ting takde,kat rumah.." pastu mula la dia selongkar dashboard la, beg pakaian dia la.. klu mood baik, dia lupa je.. klu tak, mengamuk sakan..

semua 2, salah saya jgk kan? tak usaha sgt nak pisahkan dia dr puting.. kdg2 sgt tidak sampai hati bila tengok dia tak senang duduk cari puting, apatah lg tengok dia nangis ngn air mata meleleh2.. penah saya celup puting dia dlm perahan limau nipis, tp dia hisap jgk mcm rasa limau nipis 2 manis mcm madu.. huhu pastu saya tak buat ape2 lg, tp tetap fikirkan cara utk buat auni hilang minat ngn puting itu.

selain puting, tuala pun dah jd teman baik auni sejak dia kecik lg.. sejak dr umur 4,5 bulan lg klu nka tido, mesti dia nak tuala atau lampin. ape yg dia buat ialah getel bucu kain 2 ngn ibu jari smpai tertido. penah tgk sambil mata terpejam, dia boleh cari bucu selimut yg besar utk digetel.. dsmpai sekarang, terutama time nk tido.. 2 benda yg dia akan mintak ialah ting dan ala.. wajib ada tuh.. tang tuala, saya tak kisah..tp puting, sgt2 risau.

4 comments:

cha said...

eh sama rupanya nama anak kita ni ye, hehe.
bagi tuala je la, puting simpan, kenala tahan kalau dia menangis.

Ati Masrif said...

buat2 hilangkan aje..dan pujuk bagi teddy bear ke..cuba ok atie

atie @ ejay said...

cha & kak ati:
pg td atie celup puting dia dlm kuah kari. bila tunjuk dia takmau.tp nak tido,meraung2 mintak puting.tp atie tekad xbg

cha said...

hah? celup kuah kari? kalau bg kt kita tu, mau nak lagiii. haha...