Recent Posts

Saturday, October 23, 2010

auni & puting 1

dr pagi semalam saya bertekad nak pisahkan auni ngn puting.. masa dia bangun pagi 2, saya cuba pujuk dia bagi puting kat saya tp dia tetap berkeras.."..amau, amau, amaaaaau.." ( tak mahu la maksudnya 2 hehe ). lepas sarapan ngn roti canai, saya dapat idea. tingg!!! hehe saya celupkan puting dia dlm kuah kari roti canai tu. pastu tunjuk kat dia, .."..kakak, nak puting tak?tengok ni..eeee puting kakak pedas.." dia geleng2kan kepala sambil kerut2kan dahi.. pastu byk kali usik dia.. ada jgk 3,4x dia mintak puting. tp bila saya tunjuk puting yg ada kesan kuah kari 2 dia tak nak.. "..ee,das..(pedas),amau..."

tp bila tiba waktu dia nak tido tengahari, terus meraung2 mintak puting.. tambah2 lg perangai dia 2,sbb nak ikut ayah dia pegi solat jumaat. masa 2 kesian sgt.. suami tanya.. ".. camne nih? nak bagi x?" tp saya tetap berkeras.. last skali dia tertido camtu aje.. sediiih sgt masa 2.

sampai ke malam saya tak basuh puting dia tu.. saya masih tanya dia kot2 dia nak puting 2.. saja acah. "..ting anas (panas) eeii edas (pedas)..amau lahh" hehe syoknya!rasa macam misi saya sudah berjaya je. mungkin sbb penat, tengahari 2 dia tido sejam je.. mlm td ( kul1lebih jgkla.. ), dia tido tanpa mintak puting..hanya tuala je kat tangan.. tp kul 4pg, dia terjaga dan nangis2 ngn kuat sekali sambil mata terpejam dan mulutnya cam buat2 isap sesuatu je... oooh ni mesti dia rasa tak selesa sbb puting tak melekat kt mulut...  kejut suami .."abang, tau tak auni nak ape?" .."tahu...camna, nak bagi tak?"    tanya suami. .." biarlah dia.." balas saya pulak
muka saya nih asyik kena cekau ngn auni je, mgkin sbb geram tak bagi dia puting.. mujurlah bila bagi susu sebotol, dia tido balik..

nilah rupa budak yg kena dera perasaannya seharian

3 comments:

cha said...

haha comel², lama² dia lupa la tu puting dia.

atie @ ejay said...

mintak2 dia lupa la hehe

Wafi comel said...

Semoga berjaya .......... Wafi hisap puting jg dulu ....tp disebabkan sakit mulut yg tersangat ..dia terus tinggalkan puting dan x caya kata dia tu pernah hisap puting suatu masa dulu!!!!