Recent Posts

Tuesday, April 9, 2013

Aster yang menawan

Assalamualaikum...



yeay!alhamdulillah... si aster dah berkembang
cantik kan warnanya tu..
tapi bunganya tak besar sangat macam kat kampung tu
rasanya sebab kurang air..dah dekat seminggu pokok ni tak mandi hihi dahla kemarau
bercadang nak sediakan tempat kat atas tanah..tanam banyak-banyak..



tadi juga sempat alihkan anak pokok cili padi ke dalam pasu
tak tahu apa nama cili padi ni.. buahnya halus dan boleh tahan juga pedasnya..
pokok yang saya bawak dari kampung tu dah mati..
tapi kelihatan ada anak-anak pokok cili ni tumbuh dalam pasu pokok pandan


kemudian alihkan juga keratan pokok mulberi ke dalam pasu..
letak 2 batang sekali..boleh ke macam nih? hihi
sebatang dah alih ke tanah.lagi 2 batang cadang nak bawak balik kampung untuk ma..
alhamdulillah.. kelima-lima keratan kiriman en.is ni semua menjadi.. berpucuk dan mengeluarkan buah.


8 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

comel kan? akak dulu pun suka tanam aster ni... pokok ni nak kena rajin pecah2kan anaknya ke pasu lain bila dah byk anaknya.. barulah ia membiak... skrg dah takleh nak tanam bunga lagi sejak2 dah pindah rumah apartment...

Sue @ Nenie said...

Ohh..bunga ni nama ester keee...kat kg by, tapi tak tau nama apa...

nadia rashid said...

pelik kan mulberry ni...kecik2 pun dh berbuah..bunga tu cantik kalau kembang berbaris di tanah

atie @ ejay said...

@MaDiHaA a.k.a Ratna
tu lah kak..kalau cukup air, cepat je membiak..hmm teringin pulak nak cari yang color putih purple tu

atie @ ejay said...

@Sue @ Nenie
atie pon baru tahu nama dr kak madihaa :)

atie @ ejay said...

@nadia rashid
xpernah tengok lg mulbery ni..asyik tengok dlm tenet je. xsabar nak tunggu buahnya besar dan masak.. hihi tu lah,cadang nak alih ke tanah nanti

atie @ ejay said...

@nadia rashid
xpernah tengok lg mulbery ni..asyik tengok dlm tenet je. xsabar nak tunggu buahnya besar dan masak.. hihi tu lah,cadang nak alih ke tanah nanti

mama sara nur said...

Assalam atie
cantiknya purple kaler, suker tgk bunga cantik2
rajinnya atie berkebun akak dulu rajinlah skrg sejak byk kucing kat belakang umah ni emmmm susah dah sb jd tmpt kucing2 melabur lak
jdnya bau kurang menyenangkan hu huu