Recent Posts

Monday, November 7, 2011

salam aidiladha & beriyani gam...

assalamualaikum..

apa khabar semua... selamat menjalani ibadah korban buat umat Islam.. hari ni kami sekeluarga berada di kampung en.suami di Marang. petang semalam hampir jam 4 petang kami bertolak dari Pasir Puteh dan sampai sini hampir waktu maghrib.. raya pertama semalam buat akikah satu bahagian lembu untuk incik ali.. alhamdulillah.. langsai satu niat ibu yg mengandungkan budak kecik manja nih.. insyaALLAH... jika berkesempatan dan diberi peluang, akan ibu langsaikan satu lagi hutang niat utk buat akikah seekor kambing buat ali... malam raya tu kami dah siap masak2... buat simple2 je sbb tak ramai yg ada kat rumah. salah satu lauk yg ibu sendiri masak ialah daging masak hitam.....


layan jelah gambar kat bawah ni... singgah makan kat sungai petani otw balik kampung tengahari jumaat tu.. pagi sarapan ngn cream puff je.. kami bertolak pun dah tengahari.. berhenti dekat pendang jap utk suami jalankan tanggungjawab solat Jumaat.. duk pikir2 nak makan kat mana, akhirnya kami singgah kat restoran nih.. lupa pulak namanya.... 

sebenarnya nih 1st time saya makn nasi beriyani gam.. en.suami?? tak tahulah..penah makan ke tidak hihi saya ambik nasi beriyani gam ayam, en.suami oder yg set daging... ali pun ku suap je ngn nasi nih... pantang putus suap, dia tempik2 mintak lagi.... auni plk makan fries je...


kat atas tu nasi en.suami... mmg sedap lauk daging tu... ayam punya kurang sikit rasa rempahnya... tp boleh tahan la... ops, nantu klu peknen dan ngidam lagi nak makan tauhu bakar... tak yah la nkgi pasar malam jalan TAR dah... sini pun ada... tapi dia punya rasa masih tak leh lawan yg ada dijual kat jln TAR....hihi


1 comment:

nik rosmawati said...

sedap jea tgk pic makana tu.tak penah rasa nasi beriyani gam .nak kena try ni :)