Recent Posts

Monday, December 20, 2010

budu dan tempoyak

sape tak makan budu n tempoyak sila angkat kening!! ehehe
ooooh sejak duk kampung nih.. leh kata hari2 saya mkn nasi sama itu budu n tempoyak
tghari td siap mkn b'tambah lg.. lauk simple mimple je pun
tp ada budu n tempoyak.. dicicah plk ngn ulam jantung pisang
sgt lalu lah saya mkn:)

tp en.suami tdk mkn budu n tempoyak..
dulu klu saya treingin nk makan asam pedas yg ada tempoyak,
terpaksalah saya cedok dulu semangkuk lauk utk dia
pastu baru bleh campur tempoyak sesuka hati saya..
tp lama2 mcm tak syok je masak camtu.. jd stok tempoyak saya tak terusik
last2 bg je tempoyak dekat kakak yg dtg berkunjung..

budu pun sama...sampai expired tarikh budu yg saya bawak..
yela.. tak luak pun.. mna syok kita mkn sorang2 je kan..
ha.. klu kt kampung lain la.. ramai yg suka budu hehe

No comments: