Recent Posts

Thursday, November 18, 2010

raya yg sgt penat..

erggh penat ke? nak kata masak byk2 takde pun.. masak mcm hari2 biasa jgk kan.. kepenatan kami b'mula petang Selasa b'4 blik raya. mintak ngn pengetua nak balik kul12 lepas setelkan keje2 kt skolah. sgt risau sbb baju2 semua blm kemas lg.. cdg paling lewat kul3 ptg kami dah bleh b'tolak, mklum lah nak balik terus ke Trengganu. raya haji ni turn umah en.suami plk. lgpun xder sapa kt rumah 2,adik2 je..

akhirnya jam tepat 4ptg baru kami leh b'tolak. dahla ujan lebat sgt, highway dan jln2 hampir tak nampak. jg t'sgtlah slow p'jalanan kami. ada satu jln kt sg.petani tuh hampir xjleh nak lalu sbb air dh melimpah. stelah penat duk dlm kereta, hampir kul3 pagi kami telah selamat sampai ke rumah en.suami. sampai2 plk auni cerah mata.. kul4.30 pg baru kami leh tido..

so,raya semalam kami tak ke mana2. sgt penat, sgt letih.. arini pun sama. mlm td auni tido kul9 mlm dan terjaga kul12mlm. punya lah puas kami paksa dia tido balik. padam je lampu bilik, terus teriak2.. buka lampu, sengih2 mcm kerang busuk. mcmla dia dah pandai baca, duk pegang dan belek majalah solusi ratus kali.. kepala kami dah mula pusing, peniiiing.. mmm dlm kul5 lebih, baru dia t'lelap.. oooh kenapa mata kamu sgt kebal budak kecik yg comot???


No comments: