Recent Posts

Wednesday, November 3, 2010

oooh banjir.....

yeay! pagi nih ibu takgi skolah.. nakgi camane, sume jln nakgi skolah tuh tak leh nak lalu, sangkut banjir. jln highway yg pagi2 duk lalu pi skolah 2 pun masih ditutup.. be4 tuh tanya kwn yg duk skolah 2 camane? dia ckp cikgu2 lain pun tak datang sbb sangkut banjir, pengetua pun takde jgk. skolah 2 dh jd pnempatan mangsa banjir org2 skitar dan pelajar aspuri.. en.suami dpt cuti gak, sbb ramai staf yg sangkut banjir agaknya.

kul9 td baru balik round2 ngn en.suami tgk banjir kt kwasan skitar.. lbh2 lg kt kwasan rumah baru kami yg tak siap lg.. mujur tak naik air,tp jln2 skitar mcm teruk jgk.. ibu plk mcm teruja tgk banjir  hehe teruk betul. tak penah tengok banjir kan... tp sgt kesian kt tuan2 rumah yg tenggelam tu.. yg ibu perasan, daerah Kubang Pasu nih byk jgk sungai2 dan tali air.. dan bila banjir, dpt lihat suasana yg sedikit huru-hara.. semalam, arini tak ujan pun.. klau ujan, rsanya banjir lg teruk.. tgk cuaca pg ni plk, agak mendung...


gambar dua kt atas 2, pandangan dr bilik tidur utama.. sblm nih ibu xpenah pun nmpak air sungai tu






 taman tepi sungai nih teruk jgk, pagar tenggelam abis..

 laluan jambatan merentasi sungai pun dah runtuh, air laju sgt


 kt blkg tu, kawasan taman rumah baru kami..ni jln blkg punya

lupa nak letak ini gambar..ambik dr fb. nih suasana depan Sek. Men. Jitra...

2 comments:

Dina a.k.a Ibu Aqimi said...

bahaya tu..musim hujan dah sekarang tgk bite dia ckp sebab belah indon sana tsunami tu yang tempias ke sini

atie @ ejay said...

a'ah..2la..takut plk tengok. org kata air belah siam nuh